Livet I Stort Och Smått

Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Hääärliga fredag!

Av Josefine - 18 september 2009 11:11

Igår fick vi besök av mormor och morfar,

Hampus blev jätteglad då han såg dom komma han sa;

jättetul momej och moffa komma! (typ så, söööötis!)

Dom kom med älgkött så nu ha man fyllt frysen lite Tungan ute

Tur brorder Emil är snäll! Så bra med älgfärs!

Man vet ju vad man får förnått då iallafall.

Så nu finns de älgstekar, grytbitar och färs från älgen!

Samt att vi har fisk från Norge, så de kommer inte behövas

köpa nå kött el. fisk i vinter, bra bra!

Så kul att ta reda på sånt man "fångat/skjutit/plockat/gjort själv!

Bär, saft och svamp finns nerfrusit me. Hoppas på en halv gris oxå!


På kvällen va jag och farmor duktig och va på gympan i Hemling,

riktigt skönt och jobbigt som de ska vara.

Konstigt nog ha jag ingen tränignvärk, haha! I like it!


Nu på morron ha vi vare väldigt effektiv,

hunnit städa på nedervånignen, håller väl inte så länge,

men man vet ju att de är gjort så de känns bra,

sen ha jag bada båda kidsen, städa skafferi, kyl, frys.

Så man vet vars man ha allt, gillar då de är ordning och reda på grejerna!

Samt skrivt handlingslista på grejer som är slut,

får se om vi hinner handla lite i eftermiddag då vi ska ner till stan.

Farmor är snäll och har barnen ikväll, vi ska nämligen ut och äta och bowla.

Så de blir kul, de blir jag, Jonny, Mia, Patrik, Johanna och Roger.

Vi har ju tjej mot kille match så vi leder med 2-0.

Första grenen va kubb, sen lazerdoom, och nu blir de bowling.

Så vi håller tummarna för VINST igen!! Eller va säger ni? Cool


Abbe sussar, Hampus och jag ska käka lite lunch nu,

sen blir de ta ur diskmaskinen och bädda rent uppe i barnens sängar.

Kankse ska lyxa till med våran me Flört


Ha en bra helg alla!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 18 januari 2010 13:06

Som ni förstår så håller jag till på den andra bloggen, för där kan jag ladda upp bilder m.m!!!! Såå lääääs där vetja! ...

Av Josefine - 14 januari 2010 15:13

Yeeeeeeeeessss, lyckades ladda upp bilder på: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/   Ha en bra kväll alla!! ...

Av Josefine - 13 januari 2010 19:38

Nu är man tebax till vardagen igen, Hampus började på förskolan i tisdags. Så nu är de bara ut fram och tebax och dra ungarna med sig, mest synd om Albin, måste väcka han varje gång då vi ska hämta Hampus. Oxå sitter han och gallskriker i bilen...

Av Josefine - 10 januari 2010 18:44

Imorse till frukost blev de fjällfil, sedan till lunch blev de en grekisk sallad med fetaost några ostskivor och lite korv! Middagen bestod av 3 ostfyllda älgfärsbiffar och till de åt jag wookgrönsaker, gröna bönor och beasås! Ikväll då äls...

Av Josefine - 8 januari 2010 12:26


Ha ju glömt att visa nya förlovningsringen i vitt guld, den är ju bara såå fin, är såå nöjd med den!         Sitter såå bra på mitt finger    Vi smällte ner våra gamla och köpte nya! Igår va jag och älskling till stan och storhandlade på...

Ovido - Quiz & Flashcards