Livet I Stort Och Smått

Alla inlägg under maj 2009

Av Josefine - 31 maj 2009 21:44

Vilket kanonersväder de ha vare i helgen!

Såå hoooooot! Stackars kidzen, ha vare lite väl varmt för dom!

Speciellt Albin ha vare så grinig, han är ju så känslig för värmen med.

Gruvar mig lite inför sommaren, hmm. Men men inte mycket man kan göra,

ha väl en sisidär 28 grader inne i huset nu så.


Igår mitt på dagen kom Erik och Tess, vi börja lägga stenar runt vårt fina

trädgårds och jordgubbsland, blir så fint!

Jag plantera ner lite tomat och paprikaplantor i växthuset mitt oxå.

Sen komme även Emil och Emma, blev de grillning, snack om resan v.30, en sväng ner till sjön, lägga kidzen, sen robinsson = värdelöst!, sen blev de bad i tunnan och kvällen avslutades med kubb! Mycket trevlig, måste göras om snart igen.


Har ju klart de sista runt trädgårdslandet ikväll, Jonny höll på räkna ut va de skulle kosta om man lejt för de och han trodde typ 25000 kr så =) vi ha gjort ett bra jobb! Tur man har en händig man, de gillar jag!


Grillat parisare idag och vare ute mest hela dagen.

Blivit uppvaktad på morsdag med, så gulligt!

Älskar mina killar över allt annat!


Ha just duscha, ska se om de är nå bra på tvn nu!


Nya bilder på bdb från helgen, kika in där!

Av Josefine - 30 maj 2009 14:06

Idag är vi bara ute och njuter av värmen och donar på!

Ha klippt gräset, börjat fylla poolen, nu ha vi nyss fika.

Sen blir de grillning, poolbad och lite sprit!

Samt att vi ska planera för v.30, norgeresan!

Nä nu ska jag ut i solen igen, bara att passa på!

Av Josefine - 29 maj 2009 13:02

Gjorde ett ett quiz på facebook...

Josefine took the How many kids will you have? quiz and the result is 2 Boys
They will have a very good relationship with each other. The older one will always look after his kid brother, and set a good example for him. Get ready to buy lots of food be cause your refrigerator will need to be stocked up often!



Igår eftermiddag räjsa jag och barnen till Gideå,

Jag och morbror Erik ha vart till stan en snabbsväng idag,

va på dialect = fixa min mobil, benerius = fiskegrejer, bolaget = sprit till helgen, willys = mat till helgen och sen rusta = en tapetrulle till mammsen!

Så barnen fick stanna hemma med mormor och morfar, lugnast så.

Nä nu ger jag upp att skriva, mammsen dator är så KNÄPP då man skriver så jag blir helt toookig!


Ska kila ut nu...


Av Josefine - 28 maj 2009 09:31

La ner förra bloggen i brist på tid, inspiration och litte annat som kom i vägen.

Efter en viss tids abstinens är jag nu tillbax i bloggvärlden, samt att de va lite klagande på att jag tog bort den. Så nu är det nya tag som gäller, men sommaren är ju snart här nu och de lär inte bli så mycket sittande vid datorn då men...

What´s new?

Inte mycket, fortfarande går dagarna i fast forward-mode. Känns som om man inte hinner med ett skvatt förutom att driva det mindre företaget även kallat "kidzen AB"


Äntligen börjar vi bli fria feber och förkylning här. Albin är väl den som är sämst nu, sån hosta och snuva, men ingen feber men man får hålla koll!

Igårkväll då barna somna kände jag och Jonny oss pigga för att gå ut,

så vi band upp ett träd, stoppade undan Hampus vintergrejer, oxå börja vi riva hästhagen, blev ett lass med fyrhjulingen! Det finns hur mycket som hellst att göra ute, beror bara på om man är på humör för de. Men jag blir ju helt tokig av att bara sitta inne, nu ha man ju vart inne i flera dagar och vart sjuk men. Känns skönt att man börjar känns sig som en människa igen, inge kul alls att va sjuk ju.
I helgen blir de härliga utedagar då dom lovar kanonväder!! Jag gillar!


Ha lämnat Hampus på dagis idag, gick bara bra, mammas storkille!

Jonny han räjsa ner till stan tidigt imorse för att han skulle hinna med alla sina ärenden innan han börjar sitt eftermiddagsskift på flyget.

Så idag blir de en heldag  ensam hemma med barnen.

Mammsen och pappsen min ska till sundsvall idag, pappa ska opereras medans min mamma får sig en dos av ikea. Ha gjort en liten lista med dessa saker:

Hoppas dom finns hemma sakerna..


Nu ska jag gå ut och vattna lite medans Albin sussar!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards