Livet I Stort Och Smått

Alla inlägg under juli 2009

Av Josefine - 20 juli 2009 21:33

Slut på helgen som varit underbar men alldeles för kort som vanligt,

på lördagförmiddag blev de en ridtur ute i skogen med Johanna och Mia.

Tänk att man skulle börja rida igen, de trodde jag inte!

Man känner sig lite ovan men de går bättre och bättre för varje gång.

Så härligt är de, bara att få komma iväg några timmar från att vara mamma på heltid de är ju guld värt! Och Jonny få umgås lite med barnen.

Sen på kvällen blev de grillning med Johanna, Roger, Erik, Tess, Håkan, Mia och Patrik oxå kidsen! Fick ingen barnvakt så dom fick bli hemma.

Men de gick ju bra de med! Sen kika Emil och Emma förbi en sväng med.

Sen blev de bad i våran tunna, jag, Jonny, Mia, Patrik, Johanna och Roger.

Natten avslutades med en kubbmatch, killarna mot tjejerna.

Och såklart vann vi med 2-1 i matcher, en riktigt trevlig kväll,

med sprit och trevligt umgänge! 

Och de bästa av allt, de gick vägen, de blev som vi ville! ;-) så skoj!


Igår va en lugn dag, fick lite besök, kikade på en film, tog de allmänt lugnt,

Jonny fixa handbromsen på våran bil så nu är de bra igen.

Blev en tur med 4-hjulingen då barnen somnat, sen mys i soffan.


Idag ha väl inte hänt allför mycket heller, börjar packa lite smått inför norgeresan och fjällen som närmar sig, men ack så dåligt väder de verkar ska bli, men som sagt de är ju bara skönt att få komma iväg!

Men gissa om man lär bli Hampussjuk? Han ska få bo hos farmor och farfar, från ons-sön. Vill INTE ta med han till salströmmen = livsfarligt.

Så han har de bättre hemma och få lite ompyssling bara han.

Idag ha han vart så go och snäll! Likaså Albin! Gopojkarna våra!


Imorrn blir de IKEA, barnen blir hemma med pappa!

En hel dag utan dom, ojoj! Men de går nog bra, Albin äter ju bara från mig på natten, morron och sen en gång på kvällen så de ska inte vara nå problem alls! Inget särskilt jag ska ha från IKEA men jag vill gärna springa på dom andra affärerna! rearea hoppas vi på!


Nu ska jag sussa!





Av Josefine - 16 juli 2009 09:48

I måndagskväll bar de av mot lekparken vid Hemlingskolan,

skriver detta bara för att då vi kom dit så såg Hampus en

stor lasbil med vagn som kom körandes på storvägen, då sa han:

"wooow ,stor tss, jag köpa vagn" klockren kommentar!

Han va verkligen imponerad, lät såå roligt! Skrattade massor!

Då skulle man haft videokameran med sig!

Han tyckte de va superskoj att leka där, hellst åka rutschkanan!


I tisdags for vi till Gideå och firade min pappa,

han fick ett set med solarplexius till nybilen! Så bra de är!

Blev bjudna på gomiddag! Va rena släktträffaen där, pappa, mamma, erik, tess, emil, emma, jag, jonny, hampus, albin, farmor, farfar, mormor, morfar, kent, margot, sen komme berit, jörgen, philip, carina och lukas

+ 2 vovvar! Berit ha ju just köpt hund, så söt lilla hugo!

Blev en rätt sen kväll, men ungarna är ju snälla så de gick bra!


Igår fick vi besök av mormor och Eva! Hampus fick måånga paket av Eva.

Och jag fick en fin doftljuslyckta! Sen for vi till Grundsjö en sväng,

ha aldrig vart där även fast jag bor så nära.

Hampus fick leka lite med Oskar och Albin fick flörta med Emma! hihi!

Bjöd mammsen och Eva på gomiddagen sen, stekt kyckling i ugn, ris, kantarellsås och sallad. Blev ett välldans åskväder igår oxå, fy bubblan,

Sally va så rädd, stackarn hon lider verkligen!

Kvällen avslutades med ett glas vin upp i sören och agnetas lilla trädgård.

Undebara dagar! Om vädret bara kunde vara lite bättre så vore de ju toppen!


Sovmorgon idag oxå, snälla barn, Hampus och Albin somna 8 igårkvälll, sen komme Hampus in till oss 7.45 så de är bra. Sen idag ska jag till stan och hämta Jonny, samt handla, bolaget, köpa stövlar m.m Barnen ska få gosa med farmor och farfar, skönt att slippa dra dom med sig då man ha massa ärenden, dom får de bättre hemma!


Nu ska jag vinka av Jonny som ska fara och gräva lite, Hampus och han gick just ut och starta lastbilen så. Bäst jag tar reda på Hampus, han ville ju följa pappa och jobba sa han!

Av Josefine - 13 juli 2009 12:11

Jaha så va helgen slut igen!


I lördags så va vi på auktion uppe i Fredrika,

Jonny gjorde väl några köp, va en sån där tråkig auktion för killar.

På kvällen tog vi oss en liten fisketur, dock ingen bra fiskelycka.


Sen igår va de dax för en lite släktträff på Jonnys sida så då for

vi till Bredbyn, trevligt trevligt!

Men Jonny va tvungen att jobba på flyget, så de va tråkigt att

han inte kunde följa med. Men nu ha han äntligen semester från flyget.

Hääärligt värrre, men vi får ju ända inte se han på dagarna eftersom

han är ute och gräver så. Fullt jobb med grävning så de är bra!

Men snart får vi ju lite semester iaf. då vi åker till Norge!

Oxå blir de Lycksele nån tur oxå med husvagnen!


Idag ha vi vart ute och lekat, sommargrannarna ha vart över en sväng.

Nu ha vi nyss fått i oss lite lunch, Albin sover ute sen någon timme,

Hampus ser på tv, ska snart kila ut igen, riktigt skönt ute, även fast de är mulet och ingen sol! Men vi vill gärna ha tebax badvädret!


Tjing!


Av Josefine - 9 juli 2009 16:58

Idag upptäckte vi att Albins första lilla tand ha kikat upp!

Skönt att den äntligen kommit upp, så nu är de dax att sluta amma!

Och imorrn blir han 5 månader! Börjar bli stora killen han nu!

En riktigt gladskit som ska bli hållt på med heeela tiden!


Va ha hänt sist sen jag skrev här då?

Vart i Gideå rätt mycket och Jonny han jobbar på,

jobbat så mycket denna vecka, sista rycket innan semestern

från flyget börjar! Ska bli härligt! Åker ju snart till Norge me.


Undrar vart sommaren tatt vägen?

Lite tråkigt väder måste jag erkänna, va ju så härligt då värmen va här,

kunde bada m.m Men idag ha faktiskt Hampus fått vara ute med farmor

och farfar, så jag ha hunnit städa lite nere i källaren samt uppe!


Sålde våran syskonvagn igår så nu är man kvitt den, vilken bra plats

de blev i hallen. Använde ju lix aldrig den samt att Hampus slog Albin

då han åkte i den, lättare med ståbrädan! Så de är bra!

Va även och hälsa på lilla Iza igår. Hampus tyckte de va en höjdare!


Ha maila på en skoter idag, en lynx 550 -08, hihi!

Får se om de blir köp eller inte, ska man lämna ski-doo stallet

efter att ha kört 5 stycken, hmm?!? Känns lite konstigt,

nämen lynx ha riktigt fina skotrar nu så en sån skulle jag absolut kunna tänka mig att köra! Äger ju för tillfället bara en halv skoter så!


Nä nu vaknar lille Albin här!

Av Josefine - 2 juli 2009 21:43

Oj, länge sen man skrev här igen!

Kan ni gissa vad våra dagar bestått av?

Jo, sol, bad och lek! Är bara ute och njuter av vädret,

bäst att passa på för man vet inte hur länge de varar så.

Är ju sooooooomar, weee!


Jo vad här hänt som mest då?

Helgen som var fick vi rå om varandra lite, annars ha Jonny jobbat

mycket denna vecka, först förmiddags på flyget sen grävning efter de.

Men jag fick ju en fin "present" av han! Han är bara så BÄST!

Min underbara sambo! <3


Mormor fyllde 75 år i måndags så då va vi där på kalas hela dagen.

Sen i tisdagskväll kan ni gissa vad jag  gjorde då?

Jag ha börja rida igen! Sååå undebart bara! Jag gillar de skarpt!

Följde med Jonnys syrra, mycket trevligt, kommer göras om!

Jo just de ja i tisdags fyllde Therese 20 år så då passade hon

och bror min på att förlova sig, ett stort GRATTIS till dom, superkul!


Igår blev de en heldag själv med barnen,

Men idag komme Jonny hem vid middagstid, trevligt.

Så efter middagen passade vi på att gå ner till stranden och bada!

Vi har ju en riktig liten badpojke, idag gick ha ändå så vattnet gick till

halsen på han typ, han häll i pappas hand från bryggan men ändå!

Måste försöka komma iväg till stan och köpa nån kul vattenleksak till han.

Hampus blev glad idag då vi hämta posten, fått en vykort från Eva :-)

Sen ha vi vart över till grannarna våra en sväng,

nu sussar alla mina pojkar och sängen väntar på mig med, så gonatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards