Livet I Stort Och Smått

Alla inlägg den 23 september 2009

Av Josefine - 23 september 2009 20:16

Ja idag ha man vare duktig, klippt, lagt upp, strykt och hängt

upp nya gardiner på övervåningen, blev supermysigt uppe i hallen nu.

Nu är de bara att forsätta. Ha bett Agneta att städa ur garderoberna nere

i källaren, så snart kan jag städa ut ur de lilla rummet uppe.

Ska måla om väggarna där inne tänkte jag och tapetsera en fondvägg.

De fixar jag själv så de känns bara kul att få fixa med nått.

Funderar på måla taket med men jag vet inte, är ju furu där nu så.

Ska bli gästrum där, sen ska vi flytta ut sängen ur Albins blivande rum,

den ska ju in i det nya gästrummet som jag kommer fixa iordning snart!

Kommer bli såå mysigt därinne då jag är klar, wee!

Snart är de ju dax att fixa iordning lille Albins rum med,

så göra finns det alltid, skulle bara haft mera tid! Förvånad


Sen ha jag vare duktig och gjort ett bullbak, hade min lilla hjälpreda såklart,

han va duktig, penslade på lite ägg och på med socker, en del blev lite platt men.

Va gör de? Hampus tyckte bullarna va supergoda, åt 2 stycker sen sa mamma nej.

Farmor och farfar va över på en fika me Glad fick toppenbetyg, känner mig stolt.

För de va ju ändå första gången jag bakade bullar hemma själv.

Annars bruka jag ju alltid hjälpa mammsen hemma i Gideå.

Men jag säger som Hampus, KAN SJÄLV!! haha!!


Ni kan kika in här från dagens bak samt lite andra nya bilder

http://gullungenhampus.bilddagboken.se/p/main.html?#0

Ha ju vare lite dålig på att lägga in bilder men ibland så händer de..


Nu ska jag kika vidare på idol och vänta hem min darling!

Snart får jag ha han hemma på kvällarna iaf.

Är ledig från flyget i 4 dar nu så! Jag gillar de Kyss


Hoppas min lilla SNUVIGA och tät i näsan Albin vill sova bättre inatt,

stackarn, inte kul inatt tur de finns "snorsug" och näsdroppar.



Ovido - Quiz & Flashcards