Livet I Stort Och Smått

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Toppendag!

Av Josefine - 20 augusti 2009 08:59

Igår va en toooppenkväll måste jag säga!

Eller hur Jonny ;-) Om ni bara visste! :-D Happy,happy!


Bakade en god kaka igår, gjorde denna fast med hallon och blåbär i, mums!

http://www.kokaihop.se/recept/roedvinbaerskaka-med-maraengtaecke



Sen kom mammsen och pappsen på besök, efter middagen va vi och spanade in Jonnys nya stora grävmaskin! Kikade in skotern me ;-)



Storgrävarn!


Sen blev fika med blåbärs/hallonkaka med marängtäcke, mums!

Efter mammsen och pappsen farit hem och ungarna somnat tog jag och Jonny fyrhjulingen och for ut till skogen och kikade efter kantareller och va tror ni vi hitta? Jo gula kantereller, stora och fina, samt att de va en hel del smått som var på väg upp så vi kan lätt fara dit och plocka mera! Tror de blir ett bra svampår i år!

Till veckan ska jag och pappsen ut i skogarna och kika på våra kantarellställen! skojigt värre! Så härligt att hösten närmar sig, de gillar vi!

Sen kommer vintern, ännu bättre, längtar som tusan!

Hoppas på många mil på skotern, ha bestämt oss för att göra lite längre turer så de blir kul, en tur till lycksele köra skoter dit, sen bo på hotell, och sedan köra hem! Kommer blir en toppenvinter! Oxå blir de fjällen såklart!


Nä nu ska jag sluta drömma mig bort om den härliga tiden vi har framför oss,

Albin ha just somna, jag ska hoppa in i dushen. Funderar på åka till Gideå efter Hampus vart på förskolan, får se hur de blir, måste isåfall packa lite grejs då oxå.

 
 
Ingen bild

Frida

20 augusti 2009 11:16

Wiiieeehiiiiiiiiiiieee! de är de enda ja har att säga om detta inlägg ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 18 januari 2010 13:06

Som ni förstår så håller jag till på den andra bloggen, för där kan jag ladda upp bilder m.m!!!! Såå lääääs där vetja! ...

Av Josefine - 14 januari 2010 15:13

Yeeeeeeeeessss, lyckades ladda upp bilder på: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/   Ha en bra kväll alla!! ...

Av Josefine - 13 januari 2010 19:38

Nu är man tebax till vardagen igen, Hampus började på förskolan i tisdags. Så nu är de bara ut fram och tebax och dra ungarna med sig, mest synd om Albin, måste väcka han varje gång då vi ska hämta Hampus. Oxå sitter han och gallskriker i bilen...

Av Josefine - 10 januari 2010 18:44

Imorse till frukost blev de fjällfil, sedan till lunch blev de en grekisk sallad med fetaost några ostskivor och lite korv! Middagen bestod av 3 ostfyllda älgfärsbiffar och till de åt jag wookgrönsaker, gröna bönor och beasås! Ikväll då äls...

Av Josefine - 8 januari 2010 12:26


Ha ju glömt att visa nya förlovningsringen i vitt guld, den är ju bara såå fin, är såå nöjd med den!         Sitter såå bra på mitt finger    Vi smällte ner våra gamla och köpte nya! Igår va jag och älskling till stan och storhandlade på...

Ovido - Quiz & Flashcards