Livet I Stort Och Smått

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

TRISTA VÄDER!!

Av Josefine - 17 november 2009 12:59

Snacka om deprimerande väder, va ju så fint i lördags då de snöat.

Men vipps så va den snön borta *snyft* Hoppas på en vit jul iallafall!


Helgen gick fort som vanligt, va hemma och donade.

Samt en sväng med barnen på paradisbadet och de avslutades

med ett gott hamburgermål på MAX. Dom är så snälla våra barn att ha med.


Hampus hade ju en klockren kommentar på badet,

Pappa och Hampus är i duschen på paradisbadet, Hampus ser en mörkhyad man,

Hampus skriker och pekar på mannen som står nån meter från dom:

TITTA PAPPA, TITTA JÄTTEDYYYNGIG!!! Skrattande Skrattande

 

Han såg även en väldigt stor gubbe med skägg,

då sa han till Jonny: Pappa titta stor fulgubbe!

Haha, han är så go ungen våran.

 

Igår va vi i Gideå, var till tandläkaren i Husum en sväng = inga hål.

Duktiga jag! De känns bra, måste firas.

Tur de blir paaaaaarty till helgen, va jag längtar,

ska bli kul och skönt att få sovmorgon och sova hela natten.

Man får väl hoppas man gör de, man lär ju må som man förtjänar antar jag,

lär ju bli en hel del sprit  Tungan ute hehe! Men i lämplig mängd!

Kul att Mia och Patrik ska med oxå. De gillar vi!

 

Tess va här igår och hjälpte att fota julkorten på kidsen,

fick väl till en del bra men inte de enklaste.

 

Idag är Hampus på förskolan och leker, jag och Albin är hemma och

busar som vanligt. Tvättar och städar lite idag.

Man får ingen motivation till att göra så mycket i detta gråa väder.

Ha klurat ut dagens middag som blir chiliconcarne och ris.

 

Jonny ska på möte ikväll, triiiiiist.

Så de blir jag och barnen hemma själv ikväll.

 

 

Nu är de snart dags att hämta Hampus på förskolan

och väcka lille Albin som sover så gott!!


 
 
Ingen bild

Eleonora

18 november 2009 09:52

Barn är så härligt ärliga... ibland... Wille har börjat fattat att man kan göra någon lessen om man säger som det är. Vi var hon farmor och farfar där de hade gjort en soppa. William smakade och sa "mmm, jääättegott" då sa farmor "här ät lite mera". Då var Wille snabb och sa: "nä tack, det är bja föj mig nu" :-) Man såg när han tog första tuggan att han inte gillade soppan...men var artig och sa att det va gott ändå...De är för söta!

 
Ingen bild

Jossan

18 november 2009 11:06

Men va söt han är William :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 18 januari 2010 13:06

Som ni förstår så håller jag till på den andra bloggen, för där kan jag ladda upp bilder m.m!!!! Såå lääääs där vetja! ...

Av Josefine - 14 januari 2010 15:13

Yeeeeeeeeessss, lyckades ladda upp bilder på: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/   Ha en bra kväll alla!! ...

Av Josefine - 13 januari 2010 19:38

Nu är man tebax till vardagen igen, Hampus började på förskolan i tisdags. Så nu är de bara ut fram och tebax och dra ungarna med sig, mest synd om Albin, måste väcka han varje gång då vi ska hämta Hampus. Oxå sitter han och gallskriker i bilen...

Av Josefine - 10 januari 2010 18:44

Imorse till frukost blev de fjällfil, sedan till lunch blev de en grekisk sallad med fetaost några ostskivor och lite korv! Middagen bestod av 3 ostfyllda älgfärsbiffar och till de åt jag wookgrönsaker, gröna bönor och beasås! Ikväll då äls...

Av Josefine - 8 januari 2010 12:26


Ha ju glömt att visa nya förlovningsringen i vitt guld, den är ju bara såå fin, är såå nöjd med den!         Sitter såå bra på mitt finger    Vi smällte ner våra gamla och köpte nya! Igår va jag och älskling till stan och storhandlade på...

Ovido - Quiz & Flashcards