Livet I Stort Och Smått

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Josefine - 20 oktober 2009 10:54

Ha städat Hampus garderob nyss, tror jag måste

köpa lite nya kläder till han, fått plocka bort rätt mycket,

speciellt de i strl. 86 och en hel del 92,

han ha som tvärvuxit killen våran. Kikade på Lindex sajt,

fanns rätt mycket fint så de blir nog en beställning därifrån tror jag.

Tur mormor beställt lite kläder med till han! Glad


Albin han ha då kläder så han klarar sig, skulle behöva städa där med,

mycket han har vuxit ur, han växer ju i rask takt så.

Ha plockat fram alla kläder i strl.74 och 80 nu till han.


Idag tänkte jag prova en ny maträtt, denna blir de:


KYCKLING Ā LA RANCH

Koka 4 port. spagetti tills den är klar.

Bryn 4 st strimlade kycklingfilčer,

1 skivad purjolök, 2 små hackade lökar,

100 gr champinjoner, samt 1 paket bacon i bitar.

Rör ut Ranch dipmix i cremefraichč.

Blanda alla ingredienser tillsammans med ranchsåsen.

Lägg pasatan och blandningen i en smord ungsform.

Gratinera i 225 grader i ca. 20 min.


Tror de kan va mumsigt! Tungan ute


Håller för den delen på att renskriva lite recept då tiden finns.

Är bara en enda stor röra nu allt man skrivit ut från nätet.

Och skrivit av från mammsen i Gideå.

Så de kommer blir bra, då allt är klart!

Ha kommit in en period då jag tycker de är kul att laga

mat och speciellt prova nya rätter!


Hampus är på förskolan idag, rätt skönt.

Får Albin all tid och de är såå lungt här kan jag lova.


Nu sussar Albin så jag tänkte passa på att skriva lite recept!


Ovido - Quiz & Flashcards