Livet I Stort Och Smått

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Helgen!

Av Josefine - 20 juli 2009 21:33

Slut på helgen som varit underbar men alldeles för kort som vanligt,

på lördagförmiddag blev de en ridtur ute i skogen med Johanna och Mia.

Tänk att man skulle börja rida igen, de trodde jag inte!

Man känner sig lite ovan men de går bättre och bättre för varje gång.

Så härligt är de, bara att få komma iväg några timmar från att vara mamma på heltid de är ju guld värt! Och Jonny få umgås lite med barnen.

Sen på kvällen blev de grillning med Johanna, Roger, Erik, Tess, Håkan, Mia och Patrik oxå kidsen! Fick ingen barnvakt så dom fick bli hemma.

Men de gick ju bra de med! Sen kika Emil och Emma förbi en sväng med.

Sen blev de bad i våran tunna, jag, Jonny, Mia, Patrik, Johanna och Roger.

Natten avslutades med en kubbmatch, killarna mot tjejerna.

Och såklart vann vi med 2-1 i matcher, en riktigt trevlig kväll,

med sprit och trevligt umgänge! 

Och de bästa av allt, de gick vägen, de blev som vi ville! ;-) så skoj!


Igår va en lugn dag, fick lite besök, kikade på en film, tog de allmänt lugnt,

Jonny fixa handbromsen på våran bil så nu är de bra igen.

Blev en tur med 4-hjulingen då barnen somnat, sen mys i soffan.


Idag ha väl inte hänt allför mycket heller, börjar packa lite smått inför norgeresan och fjällen som närmar sig, men ack så dåligt väder de verkar ska bli, men som sagt de är ju bara skönt att få komma iväg!

Men gissa om man lär bli Hampussjuk? Han ska få bo hos farmor och farfar, från ons-sön. Vill INTE ta med han till salströmmen = livsfarligt.

Så han har de bättre hemma och få lite ompyssling bara han.

Idag ha han vart så go och snäll! Likaså Albin! Gopojkarna våra!


Imorrn blir de IKEA, barnen blir hemma med pappa!

En hel dag utan dom, ojoj! Men de går nog bra, Albin äter ju bara från mig på natten, morron och sen en gång på kvällen så de ska inte vara nå problem alls! Inget särskilt jag ska ha från IKEA men jag vill gärna springa på dom andra affärerna! rearea hoppas vi på!


Nu ska jag sussa!





 
 
Ingen bild

Eva

20 juli 2009 23:32

Hej jag saknar hampus extra mycket när jag läser dina rader. Det värmer ens hjärta när han ropar eva. Mysigt med en heldag på IKEA. Vad skönt att du fått handbromsen fixad. Ha det bra! Kram Eva

 
Ingen bild

Emma

21 juli 2009 00:04

Tjohoo, fatta dom tycke för varandra ? ;) hehe!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 18 januari 2010 13:06

Som ni förstår så håller jag till på den andra bloggen, för där kan jag ladda upp bilder m.m!!!! Såå lääääs där vetja! ...

Av Josefine - 14 januari 2010 15:13

Yeeeeeeeeessss, lyckades ladda upp bilder på: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/   Ha en bra kväll alla!! ...

Av Josefine - 13 januari 2010 19:38

Nu är man tebax till vardagen igen, Hampus började på förskolan i tisdags. Så nu är de bara ut fram och tebax och dra ungarna med sig, mest synd om Albin, måste väcka han varje gång då vi ska hämta Hampus. Oxå sitter han och gallskriker i bilen...

Av Josefine - 10 januari 2010 18:44

Imorse till frukost blev de fjällfil, sedan till lunch blev de en grekisk sallad med fetaost några ostskivor och lite korv! Middagen bestod av 3 ostfyllda älgfärsbiffar och till de åt jag wookgrönsaker, gröna bönor och beasås! Ikväll då äls...

Av Josefine - 8 januari 2010 12:26


Ha ju glömt att visa nya förlovningsringen i vitt guld, den är ju bara såå fin, är såå nöjd med den!         Sitter såå bra på mitt finger    Vi smällte ner våra gamla och köpte nya! Igår va jag och älskling till stan och storhandlade på...

Ovido - Quiz & Flashcards