Livet I Stort Och Smått

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Äntligen slut!

Av Josefine - 23 juni 2009 08:35

Va skönt att de är slut på allt firande nu för ett litet tag!

Några dar sen jag skrev här nu, ha haft fullt upp.


På midsommardagen va vi lite sega alla utom barnen, haha!

For upp till Studsviken en sväng på midsommarkvällen, farmor va snäll och passade barnen (dom sov ju) men ändå, hade barnvakten på till dom så.


Sen var de dax för den årliga utflykten på midsommardagen,

vi for till kvarnforsen (tror jag de heter) Va riktigt fint där,

aldrig vart där, även fast de ligger riktigt nära!

Oskar, Sofia och Johan kom dit med, Albin tackar för dom fina kläderna!

Fina kläder från JW:s kusiner!


Sen på kvällen tog vi oss en tur till metartjärn,

Utsikt över metartjärn!


Terrängkörning med barnvagnarna! Men de gick bra!

Tur man inte har några "stadsvagnar"

Jag med Albin i sin vagn!


Fiskelyckan var dålig, men korven och marshmallowsana blev lyckat!

Kom hem vid 22.30, la kidsen, sen såg vi på en film.

Sena kvällar, nu får man vila upp sig då de är vardag igen!


På söndagen kom de massa folk och firade Sören så vi blev bjudna på lunchbuffe där, sen på eftermiddagen for vi och hälsa på Emmas pappa.

Emil och Emma va där och gjorde ladugården med.

Va riktigt spännande för Hampus!!

Ha även hunnit boka in resan, till Kreta blir de! Utan barn!

Dom ska få ha turen att va hos mormor och morfar, ser inget

nöje med att ha dom med sig, blir mycket bättre för dom hemma!


Igår fyllde Sören 60 år, så kalas hela dagen! Med god mat och tårta!!!!

Barnens outfit!


Sen då barna somna gick vi ut och vattna lite, gallra i landet lite,

strödde gräs på tomaterna, fyllde grus där man kör in till carporten.

Sen slängde vi över barnvakterna till farmor och gick ner till sjön.

Fick mig en stor fisk på metspö, så de va skoj! En gös tro jag de va!


Idag vet jag inte va de blir, ska byta om på barnen nu iallfall, dom ha pyjamserna på sig än så. Solen verkar gömma sig idag, är mulet här nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 18 januari 2010 13:06

Som ni förstår så håller jag till på den andra bloggen, för där kan jag ladda upp bilder m.m!!!! Såå lääääs där vetja! ...

Av Josefine - 14 januari 2010 15:13

Yeeeeeeeeessss, lyckades ladda upp bilder på: http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/   Ha en bra kväll alla!! ...

Av Josefine - 13 januari 2010 19:38

Nu är man tebax till vardagen igen, Hampus började på förskolan i tisdags. Så nu är de bara ut fram och tebax och dra ungarna med sig, mest synd om Albin, måste väcka han varje gång då vi ska hämta Hampus. Oxå sitter han och gallskriker i bilen...

Av Josefine - 10 januari 2010 18:44

Imorse till frukost blev de fjällfil, sedan till lunch blev de en grekisk sallad med fetaost några ostskivor och lite korv! Middagen bestod av 3 ostfyllda älgfärsbiffar och till de åt jag wookgrönsaker, gröna bönor och beasås! Ikväll då äls...

Av Josefine - 8 januari 2010 12:26


Ha ju glömt att visa nya förlovningsringen i vitt guld, den är ju bara såå fin, är såå nöjd med den!         Sitter såå bra på mitt finger    Vi smällte ner våra gamla och köpte nya! Igår va jag och älskling till stan och storhandlade på...

Ovido - Quiz & Flashcards